שקיפות כספית וניהול תקין

 

בסוף כל שנת כספים אנו בלתת תקווה מקפידים לבדוק ולבחון את עצמנו, כדי לוודא שעשינו את המיטב עבור הילדים שלנו. חשוב לנו לדווח לתורמים הנדיבים כמה מהכסף שהם תרמו הופנה ישירות לפעילות נטו, וכמה הוקדש להוצאות הנהלה. כארגון ציבורי שנסמך על התמיכה של החברה האזרחית, אנו מאמינים בשקיפות כספית מלאה ומחויבים לעקרון הדיווח לציבור

לתת תקווה הינו ארגון ארצי לעזרה וסיוע לילד הרשום אצל רשם ההקדשות כחברה לתועלת הציבור (חל”צ). מסווג כמוסד ללא כוונות רווח (מלכ”ר) וכמוסד ציבורי על ידי רשות המסים.

ניהול תקין פירושו בראש ובראשונה להבטיח שקיפות, לפעול במסגרת הנורמות והחוק ומניעת שחיתות. כללי הניהול התקין הם נחלתם של אנשי מקצוע, אך ישנם כמה עקרונות שכל אחד מאתנו מבין:

  • בקרה מתמדת של הכספים הנכנסים והיוצאים. ביקורת של רואה חשבון מוסמך ואמין, המעורב בניהול הכספי ועורך מבחנים וביקורות חשבונאיים מידי שנה – אלה הם אבות היסוד החיוניים של ניהול תקין.
  • דירקטוריון שמתכנס לישיבות, כולל רישום פרוטוקולים – תפקידם של חברי הדירקטוריון הוא פיקוח, וכן התוויה של תכניות ופעילויות בשטח, פרויקטים, והקצאות כספיות.
  • אישור ניהול תקין – מונפק על ידי רשות התאגידים, מחלקת ניהול עמותות והקדשות – קבלתו מותנת בהגשת מסמכים ובדיקתם, לרבות דוח כספי, דוח מילולי, רשימת מקבלי השכר, רשימת תרומות, מאזן בוחן.

אישור ניהול תקין

בסוף כל שנה, אוסף רואה החשבון של לתת תקווה את כל הנתונים הכספיים ולאחר שבדק את תקינותם הוא מפיק מהם דוח כספי, וחתם כי הדוח מבוקר (כלומר נבדק לעומק). לא יאוחר מ-6 חודשים לאחר תום השנה, מוגש דוח זה לעיון רשם התאגידים. הרשם עובר על הדוח ומעביר אותו למחלקת ניהול תקין לבדיקה. לאחר שמחלקת ניהול תקין בדקה שהוגשו כל המסמכים, מונפק אישור ניהול תקין.

 בין כללי הבקרה שיש ליישם לצורך קבלת אישור ניהול תקין:

  • פעילות כספית שקולה ומאוזנת – אי צבירת גירעונות או לחלופין עודפים
  • פרסום חמשת מקבלי השכר הגבוהה
  • הענקת מענקים, מלגות ותמיכות על פי קריטריונים שוויוניים וסבירים
  • פרסום רשימת התורמים מעל 20 אלף ₪.
  • חובת נאמנות, פעילות בתום לב לטובת הארגון
  • מינוי מוסדות חובה – דירקטוריון, ועדת ביקורת, רו”ח, ועוד.

אנו מאמינים שהצלחה באתגרים החשובים שעומדים בפנינו מחייבת אמון מלא, כנות, מקצוענות ושקיפות. רק כך נוכל ליצור יחד פעולה משמעותית, רחבה ויציבה, שתוכל להעניק סיוע מרבי ולהביא לשינוי.

להצגת הדוחות הכספיים שלנולחץ כאן.

להצגת אישור ניהול תקין לשנת 2017 – לחץ כאן.

דוח מבוקר של שנת 2014 יועלה לאתר עם הגשתו חתום על ידי רואה החשבון המבקר.