ליווי אישי של ילדים חולים

המתנדבים שלנו יוצרים קשר אישי עם ילדים שמאושפזים לתקופות ארוכות, בין אם בגלל מחלה קשה שמצריכה טיפול ארוך, ובין אם בגלל מחלה כרונית שמצריכה אשפוזים חוזרים.

חשוב לנו שייווצר קשר עם והמשכי בין ילד למתנדב, לכן כל מתנדב מגיע בקביעות לאותו ילד.

המתנדב מכירים לעומק את מה שעובר על הילד, מכיר את בני משפחתו, יודע מה עובר עליו ובעיקר – שותף נאמנן לפחדים ולחששות, מעודד את הילד ונוטע בו כוחות, והכל בהתאמה אישית – כל ילד לפי הצורך שלו.

המתנדבים הנהדרים של לתת תקוה יודעים להתאים את ההתנהגות לכל מצב. ובכוחות משותפים יחד לנצח.

אבל עד שהניצחון מגיע, יש מורדות ויש נפילות. בדיוק לשם כך משתלבת בתמונה הפעילות של לתת תקווה שמעניקה סיוע ללא הפסקה בשיפור חייהם של ילדים חולים במחלות קשות וכרוניות בכל המובנים.

ילדים יקרים ואומללים שסובלים ממחלות קשות וכרוניות רואים את נקודת האור בחייהם בביקורים התכופים מאוד של מתנדבי לתת תקוה. הילדים מחכים בקוצר רוח לביקורים של צוות המתנדבים הקבוע, שמכיר אותם בשמותיהם, שיודע לזהות מרחוק את המצב רוח היומי ושיודע לאחל לאח הגדול שבא לבקר הצלחה במבחן.

ב’לתת תקוה’, המתנדבים הופכים להיות חלק מהמשפחה של החולה. וכשזה קורה, המשפחה המורחבת, נלחמת בקשיים ויודעת לנצח בלי פשרות כל מחלה.

לפעמים זה מתבטא בישיבה ליד מיטת הילד החולה יומיים רצוף עד שכל הפחדים יתמוגגו, לפעמים צריך להביא מתנה או הפתעה ומצב הרוח של הילד שנוסק לפתע לגבהים עושה את העבודה יותר טוב מכולנו.

לרפא חולים אנחנו לא יודעים. גם לא להאריך חיים. מה שאנחנו, ב’לתת תקוה’, יודעים ועושים בהצטיינות כבר למעלה מעשור הוא: לשפר לילדים החולים את החיים.