עומדים לימין הצוות הרפואי

פעילויות מיוחדות לצוות הרפואי במחלקות הילדים בבתי החולים השונים בארץ

אנשי מקצוע רבים בתחום הרפואה, שמטפלים על בסיס קבוע בחולים ובאים במגע עם מצוקותיהם ועם מצוקת בני משפחותיהם, חשים שהם הולכים ונשחקים עם הזמן ונקלעים למצב של תשישות רגשית.

כמעט מחצית מהרופאים בארה”ב סובלים משחיקה מקצועית. בבריטניה כמעט 40% מהרופאים הודו שהם חשים שעקב העבודה השוחקת הם מפגינים גישה שלילית, צינית ואפילו קשיחות כלפי הפציינטים.

ב’לתת תקוה’ מופנים משאבים רבים על מנת לגרום שהצוות הרפואי ימשיך לעבוד במלוא תפוקתו.

במסגרת הפעילות, אנו מארגנים ערבי העשרה המיועדים לצוות הרפואי בבתי החולים. אנשי מקצוע ממגוון תחומים מסייעים לרופאים בשגרת חייהם התובענית.

לפעמים, מגיע פרופסור בעל שם לספר על תגליות חדשות בתחום, לפעמים זו הרצאה על הרפיה וגמישות, וגם ערבי הצדעה לרופאים – המלאכים בלבן, נעשים לא אחת ביוזמת ‘לתת תקוה’, שמעריך ומצדיע לצוות הרפואי שלא מפסיק במאמציו להציל חיים.

הפעילות מבוקשת מאוד ומספר בתי חולים בארץ באו בטרוניה מדוע ‘לתת תקוה’ לא פעילים בקרב הרופאים. כמובן שבקשתם מולאה וכיום אנו פרוסים בבתי חולים רבים ברחבי הארץ בשלל פעילויות שמוקדשות רק לצוות הרפואי שמברך על היוזמה בכל לבו.

 

ימי כיף לצוותים רפואיים

מידי פעם אנחנו מארגנים יום כיף לצוות רפואי של אחת מהמחלקות בבתי החולים בארץ. ימי הכיף כוללים טיול ופעילות גיבוש, לפי מה שמתאים לצוות.
הצוותים נבחרים לפי הצרכים של בתי החולים.
הנה לדוגמא יום כיף והוקרה שעשינו לצוות הפגייה בבית חולים העמק.

 

ימי כיף לסייעות לימודיות במחלקות הילדים

כיוון שאנחנו תומכים בבתי הספר שבמחלקות הילדים, חשוב לנו לארגן ימי כיף ייחודיים לסייעות הלימודיות שעובדות באותם בתי הספר, כיוון שאנחנו יודעים כמה אנרגיה הן משקיעות בתמיכה בלמידה של הילדים המאושפזים.

הנה לדוגמא, מכתב התודה שקיבלנו על יום הכיף שאירגנו לסייעות בית הספר בבית החולים הדסה עין כרם.

 

מתנות לצוותים הרפואיים

מידי פעם אנחנו מעניקים מתנות קטנות ומשמחות לצוותים הרפואיים.

לדוגמא, בתקופת הקורונה – שבה הצוותים הרפואיים עבדו קשה מאד מסביב לשעון – הענקנו לצוות המתמחים בבית החולים סורוקה תיקים ללפטופ.

 

מנות חג לצוותים הרפואיים

בחגים אנחנו שולחים לצוותים התורניים, שאוכלים את ארוחות החג שלהם בבית החולים, מנות חג טעימות ועשירות, ששגם מוגשות בצורה חגיגית ומשמחת.

 

על פי התוכניות, במהלך השנה הקרובה אמורה הפעילות להתרחב לאפיקים נוספים כמו ריכוז לובי מול משרד הבריאות, וסיוע בחוות דעת מגורמי רפואה מחו”ל. את כל הפעילות הזו מרכזים במחלקה הייחודית של ‘לתת תקוה’ במטרה לסייע, בסופו של תהליך, לחולים.