יום מעשים טובים ב”לתת תקווה”

יום מעשים טובים הינו יוזמה מופלאה, חוצת גבולות, מגזרים ותרבויות, המתקיימת משנת 2007 כיום חג לעשייה חברתית, קהילתית, סביבתית. מדי שנה מצטרפים עוד ועוד אנשים לפרויקט ובוחרים לעשות למען מטרה המדברת לליבם ולקחת חלק בשלל אפשרויות של עשייה חיובית.

ביום שני האחרון צוין בישראל ‘יום מעשים טובים’ – ואנשי ארגון “לתת תקווה”, הפועלים בכל ימות השנה, נקראו אל הדגל. מאות בני נוער, מתנדבים קבועים ומתנדבים זמניים, פשטו על בתי החולים בישראל, שימחו את החולים, חילקו מתנות, והחשוב מכל – לימדו אותם לתת תקווה לעצמם ולסביבתם.

בכל בית חולים, הובילו את הקבוצות בוגרי לתת תקווה – בני נוער חולים שהשתתפו במחנות הנופש של לתת תקווה, בני נוער המהווים דוגמה חיה לכוח רצון ולהתמודדות.

יצוין כי מי שהובילה את יום המעשים הטובים בבית החולים הדסה עין כרם היא ליאור ביטון, שהשתתפה בפעילויות הנופש וההבראה של ‘לתת תקווה’ יחד עם מנהלת בית הספר לילדים חולים בהדסה, גב’ עדנה פינצ’ובר.

במהלך היום, ריגשה ליאור ביטון את מאות המשתתפים עם סיפורה האישי, השזור בסיפור של לתת תקווה, וכה סיפרה מול מאות בני הנוער:
“הסיפור שלי עם עמותת לתת תקווה התחיל במקרה, לפני כמה שנים, במחנה שהם ארגנו לאילת בחנוכה. מאוד התלבטתי אם לצאת, ובעזרת שכנוע של חברה יצאתי. זו הייתה הפעם הראשונה שהרגשתי עצמאות אמיתית. הרשתי כאילו ארגנו לי טיול שנתי VIP משלי. אפילו יותר טוב. עבורכם, לצאת לטיול שנתי זה דבר שבשגרה. בשבילנו – לא. רק בכיתה י”ב הנהלת בית הספר אישרה לי לצאת לטיול שנתי וגם זה היה מלווה בהמון תנאים והגבלות. ובטיול של לתת תקווה – הרגשתי פעם ראשונה שאני בטיול שנתי על מלא!
עמותת לתת תקווה ששמה לעצמה מטרה – לתת תקווה לכולם. היא ממלאת זאת ע”י המון פרויקטים מגוונים, בעוד הנפוץ בהם הוא הסיוע לילדים החולים. ההתנדבות שאתם עושים היום היא גם לתת תקווה. אתם נותנים תקווה לילדים המאושפזים פה. ואני בטוחה שאתם לא מסוגלים להבין כמה חשובה ומשמעותית ההתנדבות הזו – שעבורכם היא נראית כמובנת מאליו”.