מסיבת ראש חודש בבית החולים לניאדו

את מסיבת ראש חודש שערך ארגון ‘לתת תקוה’, במחלקת הילדים של בית החולים לניאדו בנתניה, לא ישכחו הילדים החולים, במשך זמן רב. שהרי אין זה מראה שבשגרה לראות בבית החולים, להטוטן העושה קסמים ומתנדבים העוברים בין מיטות החולים כשהפתעות ומתנות בידיהם.

מתנדבי ארגון ‘לתת תקוה’ הגיעו לבית החולים לניאדו בנתניה, כדי לשמח את הילדים החולים עם רגעים מיוחדים של אושר ושמחה. רגעים בהם ישכחו הילדים מהמכאוב והסבל, בזכות פעילויות הממתיקות במעט את ים הכאב.

כבר בשעות הבוקר של יום חמישי מחלקת הילדים של בית החולים, לבשה חג, כאשר קירות המחלקה עוטרו בכרזות צבעוניות וססגוניות של ׳משנכנס אדר מרבין בשמחה׳, ׳רפואה שלמה׳ ועוד. לאחר מכן ערכה עבורם הגב’ איילן קליין סיור מיוחד במחלקת הילדים.

בשעה 11:00 ריכזו מתנדבי ‘לתת תקוה’ את הילדים יחד עם הוריהם, באזור הג’מבורי, שם המתין להם איציק הקוסם, ממיטב הקוסמים בארץ, אשר הפעיל את הילדים החולים וריתק אותם במשך כשעתיים עם קסמים, כיפופי מתכות, משחקי קלפים ותעלולים נוספים שגרמו להם לחייך ולשמוח.

שיא האירוע היה בעת שמנהל מחלקת הילדים בבית החולים לניאדו – פרופסור יעקב שכטר, נכנס אל תוך האולם בו נכחו הילדים והצטרף אליהם כדי לראות אותם ברגע של קורת רוח, רגע של הפוגה משגרת הטיפולים והייסורים. הילדים החולים, כמו גם הוריהם ובני המשפחה שהצטרפו אליהם במסיבה המיוחדת, התקשו להסתיר את הדמעות ואת התרגשותם הרבה.

האירוע שהחל בשעה 11:00 נמשך למעלה משלש שעות, כאשר הילדים החולים יחד עם הוריהם ישבו מרותקים ושרו יחד את שירי חג הפורים שבפתח. בסיום האירוע עברו מתנדבי הארגון בין מיטות החולים וחילקו להם פרסים וממתקים, חלוקת חולצות מיוחדות עם הקדשה אישית לילדים המצטיינים.

פניות רבות התקבלו ממחלקות הילדים השונות, אשר ארגון ‘לתת תקוה’ שומר איתם על קשר ישיר ורציף במהלך השנה, בבקשה לערוך מסיבות ראש חודש באווירה פורימית, עם הופעות מיוחדות, מוזיקה והפתעות לילדים החולים המאושפזים בבית החולים. “הילדים החולים אשר שכחו כמעט היכן הם נמצאים, יזכו בזכות המוזיקה, הצחוק והכיף לחשוב שאולי הם בבית, או בבית הספר”, ביקשו הרופאים. מתנדבי הארגון נענו בשמחה לרעיון והודיעו כי “החיוך של הילדים, השמחה של ההורים ומילות התודה של הצוות הרפואי נותנים לנו המתנדבים את הכוח להמשיך לבית חולים נוסף לשמח ילדים נוספים”.