ואז הגיעה הבשורה: יאיר מוזמן למחנה פורים

 מה הם כבר ביקשו, הילדים החולים? לשכוח מייסורי המחלה לימים אחדים ולחגוג כמו הילדים הבריאים את החג הכי שמח בשנה – פורים.

ימים אחדים לאחר חג הסוכות, כבר החלה התוכנית לקרום עור וגידים.

מתנדבות ‘לתת תקוה’ יצרו קשר עם מחלקות הילדים בבית החולים ‘קפלן’ –  וביקשו רשימה מעודכנת של הילדים החולים במחלות הקשות ביותר. במקביל, הן החלו לתאם את פרטי המסע המיוחד לאילת.

השלב הבא היה יצירת קשר עם משפחות הילדים, שקיבלו את הבשורה בהתרגשות רבה.

קולה של אמא

“הימים הכי קשים בשנה עבורנו הם בחגים האהובים על הילדים, ובעיקר פורים”, מספרת דנה, אמו של יאיר החולה בלוקמיה קשה. “הילד שלי יושב בבית החולים – ובמקרה הטוב בבית – ורואה את חבריו לשכונה וקרובי משפחתו מחייכים ועסוקים בהכנות לחג: תחפושות, מסיבות, ליצנים, הופעות. ורק הוא שוכב מיוסר ומרגיש שונה ומוגבל.

“קיבלתי את הטלפון מ’לתת תקוה’ – ורצתי לספר ליאיר. פתאום הפנים שלו קיבלו צבע אחר לחלוטין. הוא החל לספור את הימים, אבל כל זה עוד לפני שהוא ידע את המשמעות של מחנה של ‘לתת תקוה’.

“כשהגיע התאריך המיועד, גילינו שפורים זה רק תירוץ של ‘לתת תקוה’. למעשה, המחנה נערך במשך שלושה ימים, שבהם יאיר וגם אנחנו ההורים שכחנו את אווירת הדיכאון והחשש בבית החולים ובבית.

“שלושה אוטובוסים עמדו לרשות 75 הנוסעים. את פנינו קיבלו המדריכות-המתנדבות, שהיו מלאכיות של ממש. מיד גם ראינו את האחיות שהקימו בית חולים נייד לכל דבר.

“עצם החוויה, הנסיעה לעיר נופש, לאילת, הייתה אירוע מרגש. שלא לדבר על המלון, על מסיבת הפורים, הליצנים, משלוחי המנות, הטיולים בכל האטרקציות האפשריות בעיר הנופש הדרומית. אבל זה היה הרבה יותר מטיול. זו הייתה ממש קבוצת תמיכה.

“יאיר ועשרות הילדים חזרו הביתה עם טעם של ניצחון ואמונה בהמשך ההתמודדות.

“אנחנו מתפללים לאלוקים שיאיר שלנו יבריא, אבל הוא חושב כבר על המחנה הבא של ‘לתת תקוה'”, מסכמת דנה ופיה מלא תשבחות למלאכים של ‘לתת תקוה’.

מנכ”ל לתת תקוה, יוסי שינובר: “המוטו של ‘לתת תקוה’ הוא לתת תקוה ולהגשים את משאלותיהם של החולים. הפעם אנו באים להגשים את משאלותיהם של הילדים החולים המבקשים להתחפש לילדים בריאים, ולכן בחרנו את חג הפורים כזמן המתאים ביותר לקיום המחנה”.

המנכ”ל ציין לשבח את שיתוף הפעולה המוצלח עם פרופ’ אתי גרנות, מנהלת מחלקות הילדים, אוסנת שגב, מנהלת בית הספר לילדים חולים בקפלן, את בת השירות הלאומי מטעם ‘לתת תקוה’ ואת מארגנת המחנה, אור חסון, המסייעות בכל ימות השנה לילדים לעבור את התקופה הקשה בחייהם.

הקליקו וצפו בגלריה ענקית ממחנה פורים 2013